Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 27. juni 2007

Sted: Kirk Creek

Pos:35 59.28n, 121 29.48w

Jeg pakkede hurtigt sammen i morges. Je havde hverken morgenmad eller kaffe paa lager!. Nede i byen fik jeg begge dele hos Mc Donalds. De laver en rigtig god kaffe. Jeg moedte Richard i kooen. Han arbejder for kommunen som gartner. Vi fik en god snak over et par kopper kaffe. Han har rejst meget, hvilket er ganske sjaellent hos amerikanere!.

Og saa var det tid til at finde ud af byen. Jeg troede det var lige til, da jeg havde faaet god vejvisning af Richard… Men saadan skulle det ikke gaa… Da jeg kom frem til opkoerslen til US-1 var cykler ikke tilladt!. Saa jeg maatte en lang omvej der bla boed paa nogle rigtig stejle veje – jeg var ved at stejle med cyklen et par gange!. Naa men ud af byen kom jeg til sidst, og fik ogsaa handlet ind paa vejen.

Jeg ved at der venter mig rigtig mange stejle bakker i loebet af dagen, saa jeg tog den med ro i starten. Jeg koerte samme rute i 2005 sammen med Wolf fra Canada.

Paa vej op ad en bakke saetter en bil farten ned lige ud for mig. En pige raaber “go’ tur. Jeg har set din hjemmeside”. Jeg naar lige at sige jo tak og vinke, saa er de forsvundet rundt om naeste hjoerne. Dejlig oplevelse der glaeder mit store cykelhjerte 🙂 Men hvordan hun har genkendt mig bagfra er mig et mysterium!!.

Ved frokosttid koerte jeg ind i Big Sur, hvor jeg spiste en dejlig Boritto med en liter maelk til. Det er superbenzin for cyklister!!. Og jeg fik brug for det med det samme… Stigningen ud af Big Sur er laaaaaang og stejl til tider…

Jeg har hele dagen koert langs kysten. Snart nede ved vandet, snart oppe i hoejderne. Det er som at koere rutchebane!! – bare meget flotttere. Solen gik igennem den hoeje taage ved ellevetiden. Derefter soergede havgusen for at det ikke blev for varmt!!.

Det er nok et af de smukkeste stykker kystvej i USA vil jeg tro!. Mane af broerne er bygget i staten af 1930’erne, saa jeg taenker at vejen er bygget som et beskaeftigelsproekt under “den store depression”?.

Da jeg kom frem til campingpladsen var der hele 6 andre cyklister. Det er da helt vildt!!!. Jeg deler site med to af dem, da alt er optaget.

De 5 er fra USA, og Richard er fra England. Hyggelig mand paa 60 aar, der har foraeret sig selv en fin Koga Myata cykel, og cykler den fra Canada til Mexico!.

Kl. er 20, saa aftengusen er saa smaat begyndt at komme ind fra havet. Jeg tror teltet er rigtigt vaadt imorgen tidlig naar jeg staar op!.

Jeg har smurt kaeden, og kigget cyklen over idag. Alt er ok..

Read Full Post »