Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 4. juni 2007

En speciel dag

For foerste gang i mit liv har jeg vaeret til en form for vanddaab i en mormonkirke. Det var Hub’s soennesoen Harryson der skulle doebes. Det sker naar de er otte aar gamle… Det var ganske hoejtidligt med en del taler og boenner foer den store vanddaab. Faedrene og de boern der skulle doebes sad foran iklaedt hvide kedeldragter. Det var hans far der doebte ham, og bagefter var der en haandspaalaeggelse af alle familiens maend der stod i rundkreds omkring ham med deres ene haand paa hans hoved og den anden paa sidemandens skulder… Hans far holdt en form for tale til ham, og blev ganske roert flere gange.

Bagefter koerte vi til familiens hus, hvor den stod paa is og saftevand. Jeg fik snakket med mange af dem. De var alle mormoner, og meget flinke mennesker.

Imorgen tidlig kalder landevejene igen, og jeg skal ud og koere al den gode mad af sidebanene, som jeg har spist de sidste 4 dage.

Det har vaeret varmt idag. igen omkring de 30 grader… Det bliver foerst koeligere paa onsdag, og der er jeg allerede oppe i hoejderne igen..

Read Full Post »