Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 14. juni 2007

Hviledag

Sted: Teton NP

Jeg sidder her i Teton NP og nyder fridagen. Dagen er gaaet med en masse hyggelig snak med Richard. Det er en mand der har sat sig ind i mange ting, og han er virkelig forfriskende at snakke med 🙂

Jeg har checket cyklen, og vasket lidt toej. Og jeg er ogsaa selv blevet vasket… Her er et kombineret vaskeri/brusebaderi!. 3,50 for badet, 1,00 for et haandklaede, og 0,50 for saebe – ialt 5$. Men det var pengene vaerd 🙂 Imorgen gaar det igen nordpaa. Ved endnu ikke hvor langt. Richard snakker meget begejstret om Glasier NP oppe ved den canadiske graense. Maaske jeg goer det i stedet for at koere ud til Seattle. Jeg skal “bare” finde en jernbaneby deroppe i omraadet, saa jeg kan komme retur til LA inden d. 3 juli 🙂

——

Her til aften fortaeller Richard mig saa at AMTRACK koerer lige igennem deroppe, og at der er en station der har cykelbokse!. Jeg vil lige taenke lidt over det i morgen….

En mand blev angrebet af en Grizlly i morges. Han var ude og loebe alene, og overraskede en hunbjoern med tre unger og en frisk nedlagt elg!!!. Han slap heldigvis med livet i behold ved at smide sig ned paa jorden, og rulle sig sammen for at beskytte hoved og mave. Bjoernen gav ham nogle rifter og saar, men han overlever!.

Morale: at loebe er farligt!

Read Full Post »