Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 18. juni 2007

Farvel til Richard

I dag tog jeg saa afsked med Richard. Han har vaeret en rigtig god rejsekammerat de dage jeg har kendt ham, og jeg kommer helt sikkert til at savne hans gode selskab de kommende dage.

Vi koerte begge de 23 km ind til West Yellowstone i morges. Jeg har vaeret laengere end de syv dage i nationalparken, som min billet giver lov til, men Richard kendte en fin lille vej udenom checkpointet 🙂

Vi spiste morgenmad sammen, og gik saa hver til sit med en middagsaftale kl. 16.
Jeg fandt mig et lille motel med billigt internet, og gik straks igang med at ordne vasketoej, brusebad, indkoeb, og internetarbejde. Saa nu er jeg ren og paen igen, og lugter vist ganske ok 🙂

Richard og jeg spiste en gang italiensk efter hans oenske. Det gled da ned, men smagte ikke af meget… Han er nu koert tilbage til sit telt paa campingpladsen i Madison.

West Yellowstone er en sjov lille by. Halvdelen er MEGET turistfaelde, resten ganske hyggelig… Jeg har aldrig set saa mange moteller i een by, hvor der kun bor omkring 1000 mennesker fast!.

I morgen gaar turen saa sydpaa. Jeg haaber vinden laegger sig noget til den tid. I dag har den blaest kraftigt fra sydvest – hmm!.

Read Full Post »

Nyt billedalbum

Saa er der nye billeder paa hjemmesiden igen. De ligger som altid under fanebladet USA, og hedder denne gang noget saa logisk som: 06 juni – 18 juni 2007.

Go’ fornoejelse….

Read Full Post »

Sted: Madison

I dag har jeg vaeret en tur oppe og kigge paa Old Faithfull, den mest beroemte geyser i Yellowstone NP.

Dagen startede fint op med blaa himmel, men inden jeg kom afsted regnede det let. Men den slags holder jo ikke en rigtig viking tilbage, saa jeg tog min regnjakke paa, og tog afsted op i bjergene. Jeg havde ingen bagage paa cyklen, saa det var let at cykle opad. De to tyskere skulle samme vej, men havde godt med vaegt paa jernhestene, saa dem saa jeg ikke mere til efter at have passeret dem en km oppe ad vejen.

Jeg besluttede mig for at cykle direkte op til Old Faithfull, og saa kigge paa de forskellige ting langs vejen paa hjemturen. Regnen stoppede og vejret klarede fint op, da jeg kom op i hoejderne.

Omraadet omkring Old Faithfull er et stort turistkomplex med alt hvad hjertet kan begaere af baade vaadt og toert.. Jeg startede da ogsaa besoeget med en omgang morgenmad nummer to 🙂

Old Faithfull sproejter med vand ca een gang timen. Det maatte jeg jo se, saa jeg satte mig til at vente paa de baenke der staar i en stor rundkreds om den…. Der gik omkring en halv time foer det passede den gamle geyser at starte showet.. Men det var da flot, og jeg fik nogle gode billeder..

Paa hjemturen besoegte jeg flere af de andre geysere. Nogle laa langs vejen, andre et godt stykke derfra. Men alle kunne naas med bil (og cykel).. Men en geyser er bare en geyser, og har man set et par stykker,har man set alle (saadan stort set)..

Jeg havde ogsaa lidt travlt med at komme ned. Det lugtede af daarligt vejr, og himlen imod vest var ganske truende.

Jeg var tilbage i lejren lidt over kl 14, og en lille time senere startede et stort tordenvejr med baade hagl, regn, og masser af vind. Det tordnede og lynede et par timer, og nu er luften dejlig frisk og koelig.

Richard er inde i West Yellowstone, en lille by 23 km herfra. Her kl. 1830 er han endnu ikke kommet retur, saa han har sikkert ventet uvejret ud i byen, og er paa vej retur nu.

Vi bor lige bag lejrchefen, og de har holdt lille middag her til aften. Jeg har lige faaet en stor portion tachosalat af een af konerne 🙂 Den vil vaere en perfekt forret til aftensmaden 🙂

Efter at have kigget landkort, og talt paa fingre, har jeg fundet ud af at jeg ikke har dage nok til at besoege Glacier NP.

Planen er nu at koere stille og roligt ned til Salt Lake City, og tage toget til Los Angeles derfra. Selve togrejsen vil tage omkring 3 doegn, og jeg vil gerne have et par dage i LA til at goere det hele klart til rejsen – de er MEGET strenge i Australien med beskidt grej pga faren for at faa sygdomme ind den vej. Saa alt jord og snavs skal fjernes fra telt, cykel, daek, etc…

Jeg har saa loest regnet omkring 10 dage til at naa SLC. Tiden gaar 🙂

Imorgen bliver en kort dag. jeg koerer kun til West Yellowstone, og tager en overnatning der. Jeg skal have vasket alt toej – og mig selv 🙂 Richard koerer med derind, og jeg har budt ham paa farvelfrokost derinde. Han har vaeret en rigtig god rejsekammerat i den tid jeg har kendt ham.

I gaar aftes var her droenvarmt. Nu sidder jeg med baade troeje og jakke paa 🙂 Men det ser heldigvis ud til at vejret klarer op.

Og nu til den store tryllekunst… Jeg har jo stort set haft medvind hele vejen fra det sydlige Arizona og herop. Nu skal jeg den anden vej, og skal gerne have vendt vinden til nord eller nordvest. Jeg er allerede begyndt at taenke positive tanker 🙂

Read Full Post »