Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 3. september 2007

Sted: Coolalinga

Jeg kom foerst afsted ved nitiden idag. Skulle lige snakke faerdig med Jackie og Glen.

 

Og spoerg lige om det har vaeret en varm fornoejelse. 36 grader og fugtigt… Men jeg var heldig – der var masser af steder hvor jeg kunne koebe kolde drikke!. Vandet i mine vandflasker paa cyklen var kropsvarmt, og absolut ikke en fornoejelse at drikke 🙂

 

Jeg besluttede mig for at stoppe 25 km foer darwin. Det er billigere at overnatte herude. Jeg har faaet et simpelt rum paa campingpladsen, men der er en seng, aircondition, og et koeleskab, saa jeg er godt tilfreds. Og prisen paa 30$ er godt givet ud for at blive fri for varmen…

 

Imorgen koerer jeg direkte til lufthavnen for at finde ud af om jeg kan komme afsted allerede der. Darwin interesserer mig ikke – har vaeret der…

 

Der bliver skyet hver eftermiddag nu. Det er “the build up” der er startet. Og det bliver mere og mere fugtigt indtil det hele ender i et stort brag, og monsunregnen starter. Jeg bliver IKKE haengende for at opleve det!.

 

Read Full Post »

Sted: Adelaide River

Pos: 13 14.21s, 131 06.24e

Det var varmt i nat!. Jeg sov hele natten med kun min silkelagenpose. Normalt vaagner jeg altid frysende op ved firetiden, og maa have en sovepose over mig, men ikke i nat….

 

Det var varmt fra morgenstunden, og blev bare varmere og varmere. Kl 1230 kom jeg til en rasteplads med vandtank, og besluttede mig for at holde siesta!. Det er foerste gang jeg goer det. Jeg fandt en baenk i skygge, og brugte saa de naeste tre timer paa at fintaenke, laese, og drikke vand!. Da jeg cyklede videre viste mit termometer 37 grader. Og det havde vaeret i skygge de sidste tre timer!!. Det var ulideligt varmt, og jeg er saa glad for at jeg har besluttet mig for at flyve ud fra Darwin. Varmen, og specielt luftfugtigheden bliver kun vaerre fra nu af. Det er hvad australierne kaldet “the build up”. Og naar endelig sluserne aabner med masser af vand, hedder det “the wet”…

 

Paa campingpladsen i Adelaide River moedte jeg Jackie og Glen, det par jeg snakkede med i gaar. Vi spiste sammen om aftenen, og fik snakket en hel masse. De har vaeret paa landevejen de sidste 8 maaneder, og elsker det. Men nu er det snart slut for dem. De maa tilbage paa arbejde….

 

Read Full Post »