Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 24. november 2007

Sikke en dag!

Sted: Lake St Clair

Pos: 42 06.56s, 146 10.42e

Jeg fik tre fine gaver idag. Solskin, medvind, og masser af flot bjergcykling. Jeg foeler mig sgu baade rig og utrolig previligeret.

 

Dagen startede med en fin lille klatretur op til et pas i 530 meters hoejde. Fin fin udsigt fra toppen. Desvaerre er der taet med underskov og traeer langs vejen, saa der er ikke mange udsigter foer jeg naar til toppen af bakkerne 🙂 Efter passet fik jeg en dejlig tilpas nedadbakke paa ikke mindre end 20 km!!. Der var rigelig tid til at hvile benene foer dagens sidste store udfordring. En 10 kilometer lang klatretur op i 900 meters hoejde. Men sikke en udsigt der var deroppe fra!.

 

10 Kilometer fra Lake St Clair gad kroppen ikke mere – den gik sukkerkold!. Jeg vidste at der kun var 5 km til naermeste cafe med god mad, men det var kadaveret ligeglad med. Det ville have mad, og det lige nu og her!!!. Saa jeg stoppede og fik et par gode haandfulde noedder med rusiner – det hjalp. Og saa trillede Kaysee og Martin ind 🙂 Jeg havde ellers regnet med at naa frem foer dem idag, da der var saa meget fint for dem at fotografere paa vejen 🙂

 

Jeg ligger nu i telt ved soebredden, og har betalt for to dage. Jeg vil ud og vandre lidt imorgen, og toejet traenger i den grad til vand og saebe 🙂

Read Full Post »

23 november 2007

 

Sted: Lake Burbury

Pos: 42 05.45s, 145 40.30e

Jeg havde en hyggelig aften i den store hytte. Martin og Kaysee, de to broedre, var paa fiskeresturant. I dagens anledning lavede jeg en dejlig daase med ris til 🙂

 

Efter en dejlig nat i en bloed stor seng, sagde jeg atter “paa gensyn” til de to broedre. De skulle paa sightseeing med en baad. Jeg ser dem nok igen imorgen, hvor vi skal campere samme sted 🙂

 

Jeg har haft en pragtfuld dag i bakkerne. Da jeg foerst fik arbejdet mig op over traegraensen var det utroligt flot!. Specielt omraadet omkring Queenstown var helt specielt. Og sikke en fornoejelse det har vaeret at kravle op ad bakkerne idag. Jeg har haft medvind og sol, og stigningerne har vaeret helt fine til mine gear 🙂

 

Efter en dejlig frokostpizza stod den paa en ordenlig gang haardnaalesving ud ad Queenstown. Det er pragtfuldt saadan at kravle op ad en bjergside med gode udsigter hele tiden 🙂 Efter 4 km naaede jeg toppen, og saa stod den paa omkring 20 km nedadbakke til Lake Burbury hvor jeg nu bor paa en rasteplads.

 

Til aften staar den paa resterne af pizzaen. Jeg var nemlig smart nok til IKKE at spise den helt. Jeg vidste at den stod paa klatretur til dessert 🙂

 

Read Full Post »