Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for 8. maj 2007

Ruteændring

Som jeg skrev i gaar, har jeg snakket med mange der siger at Zion NP ogsaa er utrolig flot. Saa nu koerer jeg den vej istedet for mod Salt Lake City. Ham jeg skulle besoege der er taget paa vandretur igen..

Efter Zion koerer jeg til Las Vegas, saa jeg spaede mine rejsepenge op 🙂 Og hvis det ikke er for varmt, koerer jeg igennem Death Valley paa vej imod Yosemite NP. Er det for varmt, kan jag koere udenom…

Solen skinner, himlen er blaa, og jeg har medvind 🙂 Og om lidt starter 15 km nedadbakke…

Read Full Post »

Efter at jeg fik vasket baade mig selv og mit toej, blev det tid til lidt radiolytning og fintaenkning i teltet. Jeg maatte have soveposen over mig for at holde varmen, selvom solen skinner. Men mit telt ligger delvist i skygge.

Paa et tidspunkt blev det tid til at komme ud ad dunene igen, og begynde at taenke paa aftensmad. Og i netop DET oejelik sker et saa igen!. Jeg staar og ligger mit haandklaede sammen, som har haengt til toerre, da jeg ud af oejenkrogen ser min ene nabo naerme sig.. Det er Marty fra Californien. Han er paa ferie med sin kone og soester, og spoerger om jeg har spist aftensmad endnu?… Det har jeg ikke, og jeg bliver straks inviteret til et dejligt vegetarmaaltid nede hos dem. De ligger ogsaa i telt, men har en bil til al deres grej, saa der mangler ikke noget 🙂

Endnu engang maa jeg underholde med historier og anekdoter fra mit lange rejseliv, samt naturligvis fra Groenland. Og jeg faar endda lov til at toerre af ved opvasken – rigtigt hyggeligt.

Lidt senere gik jeg ud til Sunset Point, hvor man faar de bedste billeder naar solen gaar ned – sjovt nok 🙂 Saa nu har jeg vel omkring 50 billeder af Bryce Canyon!..

Klokken er nu 2030, solen er gaaet ned, og snart bliver det koldt. Saa jeg vil traekke mig tilbage til soveposerne i teltet, og droemme vegetarisk 🙂

Read Full Post »